רוני נמדר, הבעלים והמעצבת של מותג Roni N. Jewellery לימדה את נשות אסיה מהו ניצוץ זוהר של יצירה ישראלית. אחרי עשור בהונג קונג היא משווקת כעת בישראל את תכשיטי היוקרה שלה ומספרת מה גרם לה לחזור לכאן למרות ההצלחה הענקית שם, מה מייחד את תכשיטיה ואיך מתנהג קהל הצרכנים הישראלי בכל הנוגע ליהלומים

“כאשר אישה מגיעה למעמד של רכישת תכשיטי יהלומים, חשוב לה אפילו יותר אפילו לדעת שהתכשיט שלה הוא רק שלה. כזה שלעולם יהיה זיכרון ממאורע משמח בחייה, ימשיך באהבה לבנותייה ואין עוד כמוהו בארץ או בעולם”, תסמכו על מעצבת התכשיטים הישראלית רוני נמדר שהיא מבינה בידידיה הטובים ביותר של האשה, כפי שאמרה מרילין מונרו על היהלומים.

במשך עשר שנים היא הובילה בהונג קונג ובמדינות שונות באסיה את מותג תכשיטי היוקרה שלה Roni N. Jewellery  ואחרי שחייתה שם  וגרמה למלוכסנות העיניים להתאהב בתכשיטיה של הישראלית המוכשרת , השנה היא החלה לשווק אותם גם בישראל

בן זוגה של נמדר, איתן הוא  דור שלישי לשושלת היהלומנים, הבעלים של חברת NAMDAR ASIA ושותף גם ביצירתה של אשתו. התכשיטים מיוצרים בעבודת יד בשילוב יהלומים בגוונים שונים. כל דגם מיוצר במהדורה מוגבלת  עד 6 תכשיטים בלבד, תכשיטי המותג הינם במינימום של 18K והיהלומים לדברי נמדר, נחשבים למשובחים בעולם.

החיים של נמדר לא תמיד היו נוצצים ומשובצים ביהלומים. היא כיום בת  39, למדה במקביל למנהל עסקים ומשפטים, עיצוב תכשיטים במרכז הטכנולוגי לתכשיטנות בתל אביב ובמכללת אומנית.  “היום כאשר אני כבר נשואה ואמא ל-4 ילדים שגדלים בעידן כל כך טכנולוגי, אני מבינה  את הברכה בה בורכתי כשהיה לי את כל הזמן שבעולם בלי הסחות דעת דיגיטליים להפליג בדמיונות, לצייר וליצור עולמות שלמים של ילדים”. 

כמו אחרים מבני גילה, גם אותה נסיבות החיים הביאו להיות “ילדת מפתח”, של שנות ה-80. “המשיכה שלי ליצירה מאז ומתמיד הייתה קשורה  לעובדה שגדלתי בבית קשה יום”, היא נזכרת, “אמי הייתה עובדת שעות רבות מחוץ לבית ואני זוכרת שמגיל צעיר מאוד הייתי מגיעה הביתה עם מפתחות על הצוואר ובשעות בהן הייתי ממתינה לאימי שתשוב מהעבודה, הדמיון עבד שעות נוספות. הייתי כותבת סיפורים ומאיירת איורים כי רק לעיתים רחוקות היה ספר חדש בבית. אני זוכרת  שהייתי רושמת רישומים של מתנות ותכשיטים שהייתי רוצה להעניק לאמא יום אחד כשאוכל. בגיל מאוחר יותר התחלתי לצייר על בדי קנווס בצבעי שמן ואף לצלם”.

בגיל 20, כשסיימה את שירותה הצבאי החליטה להיפרד קצת מישראל, במטרה  לטייל בניו יורק ומקסיקו עם חברה לפני כניסה למערך לימודים אקדמי. זו הייתה הפעם הראשונה בה יצאה מגבולות ישראל ובטיול היא גם זכתה להכיר את בעלה איתן נמדר. לדבריה, כשנחשפה למגוון האפשרויות שלה לעבודה בחו״ל, החליטה להישאר.

“להונג קונג הגעתי בידיעה ברורה שאני חייבת להצליח. הקסם של המזרח הרחוק והעסקים הגדולים שניתן פוטנציאלית להגשים שם היו חלום, קרקע פוריה למוטיבציה בהקמת עסק עצמאי שלי בו אוכל להביא למזרח, הונג קונג, סינגפור ומדינות אחרות באיזור את עיצוביי שהיו שונים בתכלית ממה שהיה קיים בשוק באותם ימים. לשמחתי הרבה, קהל הלקוחות הפרטיים והעסקיים בהונג קונג חיבק את החידוש ומשם החל העסק לצמוח ושמי כמעצבת תפס תנופה והכרה בינלאומית” .

– החיים וניהול העסק באסיה שונים מישראל? 

“החיים באסיה הם חיים מרתקים. הם שונים מאוד מכל מה שמוכר בעולם המערבי, החל מהריחות, האוכל והטעמים. המיזוג הבלתי נתפס בין קידמה ויעילות שאין כדוגמתן בעולם! לבין המסורת האסייתית העתיקה. בהונג קונג ניתן לראות בניינים מהגבוהים, המרשימים ומתקדמים בעולם, לצד שווקי אוכל קטנים ופשוטים שנראים כאילו לא השתנו ב -150 שנים האחרונות. אבל אני חושבת שהדבר המרכזי שכל כך בולט  בחיים בהונג קונג  היה להבין את הכח העצום שיש לנשים. נשים בהונג קונג הן נשים חזקות ודמויות מפתח בכלכלה של העיר, באומנות, במשפחה,  במסחר ובכל תחומי העשייה עיסקית. 

עם זאת, הציונות נמצאת שם בלב, למרות ההצלחה הגדולה באסיה, היא חזרה למחוזותינו. “לישראל חזרתי מהמקום הכי ציוני בעולם. להביא את ארבעת הילדים שלי שנולדו, גדלו וחונכו בהונג קונג למקום היחיד בעולם לו יוכלו לקרוא בית. מבחינה עיסקית, המטרה והשאיפות שלי הן להביא לארץ את תערוכות התכשיטים הפרטיות שלי שמסתובבות בעולם כולו, לחשוף את תכשיטי היהלומים בעיצובי לקהל הנשים והגברים בישראל ולהביא בשורה חדשה של עיצוב ואופנה בתכשיטי יהלומים  אקסלוסיביים  בעיצובי לצד שירות פרטי, אישי ואינטימי לכלל לקוחותיי” . 

קהל הצרכנים הישראלי הוא קהל שונה? קשה יותר? 

“מדהים לראות את הפוטנציאל הענק שטמון בשוק התכשיטים בישראל, שיותר מכל מתבטא בצורך של לקוחות לרכוש תכשיט “שונה”, תכשיט שאין לאף אחד אחר. אני זוכה לתת מענה לדרישות אלה של קהל הלקוחות הישראלי בעצם העובדה שתכשיטי היהלומים אותם אני מייצרת מיוצרים במהדורות מוגבלות בלב – עד 6 יחידות מכל דגם, מה שמאפשר ללקוחותיי בארץ ובעולם לקבל תכשיט ייחודי ואיכותי  שמדבר בעיצובו רק אליהם. כזה שלא ייראה על כל שלט חוצות, פרסום מאסיבי ובטח לא על כל אישה שניה באירוע. כל אישה שונה ומיוחדת בכל רובד מפועלה ובטח ובטח בטעמה האישי ובלייף סטייל שלה- החל מהמקום בו היא תרכוש שימלה ועד לאופן בו היא בוחרת להתאפר”.

לפרטים נוספים: www.roni-n.com

22 הערות

להשאיר תגובה