לאחרונה הושקה אפליקציה ישראלית חדשה, בשם 'דרינקס' שנועדה לשמש פלטפורמה להיכרויות, והיא מיועדת להיות אנטיטזה לטינדר. השימוש ב-דרינקס אינו כרוך בתשלום ונעשה על ידי התחברות באמצעות חשבון פייסבוק שמאפשר לאפליקציה לדלות נתונים כגון תמונה, מין וגיל ולשייכם לדמות הוירטואלית של המשתמש. האפליקציה שהושקה לפני כחודש צברה עד כה כ- 2000 משתמשים, היא מבוססת על בארים וירטואלים וכיאה לבר אמיתי היא עובדת רק בלילה. עומר טמסוט (31) הוא המוח מאחורי הרעיון של האפליקציה ולדבריו, הוא המציא את האפליקציה ברגע של בדידות. "לאחר שערב אחד כל החברים שלי יצאו ולא יכולתי להגיע, חשבתי שזה יהיה מגניב עם תהיה אפליקציה וירטואלית שתאפשר להכיר דרכה בחורות ומשם המשכתי הלאה", הוא אומר.

"חשוב לי לציין שלא הגעתי מהתחום הטכנולוגי פשוט חשבתי על הרעיון של האפליקציה והחלטתי שאני רוצה ליישם אותו ולקחת את האתגר הזה על עצמי.התחלתי לתחקר מאיפה מתחילים, איזה צוות אני יכול לגייס ואילו סכומים כספיים צריך לגייס על מנת להקים את האפליקציה. הגעתי לשני מתכנתים ומעצב שבהתחלה היו בחברה משלהם ועכשיו הם חברו אלינו. סיכמנו על מספר אחוזים שכל אחד יקבל תמורת העבודה וויצאנו לדרך, כיום הצוות שלנו מורכב משבעה שותפים, יש לנו איש פרסום, עורך דין ואיש שיווק שאחראי על המכירות. העבודה על האפליקציה נמשכה כשנתיים ולאחרונה קיבלנו השקעה בשווי כ-60 אלף ש"ח לאירוע מיוחד בארץ כדי שנמתג את עצמנו, הסכום הזה היה עבורנו כמו אבני דרך".

'דרינקס' עובדת כך שהמשתמש שמתחבר אליה מתיישב בבאר וירטואלי וברקע מופיע דיג'י שמנגן, המוזיקה היא מדי גיי אמיתיים שמנגנים פס קול מקורי בסטרימינג לייב. יישנה אפשרות להזמין חברים וירטואליים או כאלה שמשתמשים שמכירים ומחוברים לאפליקציה. בנוסף ניתנת אפשרות לשלוח משקאות, ולצד כל משתמש ישנה תמונת פרופיל שניתן לראות מי יושב לידך בבר. המשתמש בעצם קונה משקאות, (לא בכסף אמיתי) ומשתמש בהם על מנת ליצור הכרויות.

לדברי טמסוס, בימים אלו הצוות עובד על שיפורים באפליקציה על מנת לשפר אותה ובעוד כשבועיים שלושה, כשהיא תהיה שלמה והם יתחילו לקדם אותה. "בעבר כבר העלינו את האפליקציה, אך מכיוון שהיו הרבה באגים נאלצנו להוריד אותה. זאת לא אפליקציה פשוטה ובשביל שלא היו תקלות חיכינו עד שהיא תהיה שלמה ובקרוב מאוד נעלה אותה כמו שצריך".

לדברי אנטון רובינשטיין, מנכ"ל חברת טרגו המלווה עסקית את הפרוייקט, "האפליקציה מאפשרת למשתמשים ללכת במרחב הווירטואלי ולפגוש במשתמשים אחרים, להתחיל בשיחה, להזמין צייסר, לשמוע מוזיקה ועוד. באמצעות שילוב האלמנטים הללו ועוד רבים אחרים , דרינקס מדמה בר וירטואלי אליו אנשים יכולים לצאת ולחוות את החוויות שמספק בר אמיתי".

לדברי רובינשטיין, שווי שוק ההיכרויות המקוון בארה"ב הוא 2 מיליארד דולר, והוא צומח בקצב של 5 אחוז בשנה. "ישנם 91 מיליון משתמשים בעולם המשתמשים בשרותי היכרויות מקוונים. משתמש בשירות היכרויות מקוון מוציא בשנה בממוצע 243 דולר, שוק ההיכרויות המקוון בישראל מוערך בכ 43 מיליון ש"ח".

 

10 הערות

להשאיר תגובה