תנועת ישראל חופשית העוסקת בחופש הבחירה וקידום חתונות אזרחיות, וארגון "הויה" אשר עורך טקסי בר מצוות, חתונות, לוויות ובריתות ללא תלות ברבנות, החליטו לאחד כוחות ולהתמזג לגוף אחד. לפני כשבוע השיקו שניהם באופן רשמי את האיחוד וחגגו אותו בטקס חתונה מרגש שבו נכחו כ-250 איש. בין המוזמנים היו החברים מהארגונים, חברות הכנסת, מירב מיכאלי ותמר זנדברג וחבר כנסת לשעבר ניצן הורביץ.

"חיתנו את התנועה ואת הארגון ביום שישי בצהרים, ועשינו את כל מה שיש בטקס של הויה, היה מאוד מרגש", אומר יו"ר וועד המנהל של ישראל חופשית, שי אבן. "את טקס החתונה ערכנו עם חופה, כתובה, שבע הברכות ואפילו שברנו כוס, בישראל עוד לא נעשתה חתונת ארגונים".
מחודש ספטמבר "ישראל חופשית" למעשה "קנתה" את העובדים של "הויה" לתוכה. מנכ"ל "הויה", הפך להיות מנהל פעילות הויה בישראל חופשית וחברים ב-"הויה" נכנסו לוועד המנהל של ישראל חופשית.

לדברי אבן, חלק מהתפיסה של התנועה היא האמונה שלא צריך רק לאבק ברבנות, אלא ליצור אלטרנטיבות אמתיות.

"אחת מאלטרנטיבות היא החיבור עם תנועת "הויה" שבשמונה שנים האחרונות עושה טקסים ישראלים, כגון חתונות, בר מצוות ובריתות", הוא אומר. "החיבור הזה יאפשר להגדיל את הפעילות לשני הארגונים ויגרום לאלפי זוגות ואנשים שנהנים מידי שנה מהשירותים של "הויה" להעצים את המאבק שלנו במונופול של הרבנות. הקריאה שלנו היא לאנשים לבוא להצביע ברגלים ולא להשתמש ברבנות כשירות לחתונה או כל טקס אחר".

unnamed (6)

מי שמוביל את מהלך האיחוד הם, מנכ"ל ישראל חופשית, מיקי גיצין ועו"ד סמדר דקל נעים מטעם ארגון "הויה". "הם הובילו יחד את המיזוג, שהוא באמת ייחודי, מכיוון שנדיר לראות בעולם העסקי וגם בעולם הפוליטי אנשים ששמים את האגו ואת המטרות שלהם בצד ומוותרים על העצמאות, כוח או תפקידים כדי להתאחד", מוסיף אבן. "הצלחנו ליצור תוכנית שבה כל הצדדים מרוצים ועם זאת היא מעצימה את הפעילות. אנחנו כבר עובדים כך מעל חודש בפילוט וזה עובד מאוד טוב ביחד".

מתוך כל הטקסים שאתם עורכים, איזה טקס מבוקש יותר?

"הביקוש המרכזי ביותר הוא עבור חתונות, אני חושב שזה נובע בעיקר מהעובדה שמחויבים ללכת לרבנות על פי חוק, ואנשים לא אוהבים את הכפייה הזאת ומנסים לבחור בכל אלטרנטיבה אחרת. את טקסי החתונות הממסד הרבני האורטודוקסי של הרבנות הראשית הכי מפלה. לדוגמה כשאתה הולך לעשות ברית יש לך בחירה חופשית אם לעשות אותה בבית חולים עם רופא, או עם רב ואף אחד לא כופה עלייך. כתוצאה מכך פחות אנשים מחפשים את האלטרנטיבה שלנו בטקסים האלו. סיבה נוספת היא, שאין מודעות לאפשרות לערוך היום ברית/בריתה, בר מצווה או לוויה בצורה אחרת, עם הויה ישראלית אחרת ולא על פי ההלכה האורטודוקסית, אבל עם זאת, בכל שנה יש עלייה בביקוש הציבור עבור השרותים של הארגון בכל הקשור לחתונות".

תגובות

להשאיר תגובה