הקפה המיתולוגי של קרית אונו השיק תפריט גורמה לכלבים והלקוחות מצביעים ברגליים ומקשקשים בזנב

שפים מתחרים על כוכבי מישלן, בלוגרי אוכל רודפים אחרי הטרנד הבא, ובינתיים, בלב קרית אונו, מסעדת "זליג" הוותיקה פשוט טרפה את הקלפים. לא תאמינו למי מיועד תפריט הגורמה החדש שהושק לאחרונה: פונצ', לואי ולוסי כבר התארחו והזמינו נקניקיות ברווז וסנדוויץ' עוף, כי כשיש בינה מלאכותית בתמונה, גם הכלבים מקבלים יחס של VIP

איתן אלחדז ברק

הכל התחיל ב"סיעור מוחות" עם בינה מלאכותית

צילום באדיבות קפה זליג

האחראי למהפכה הקולינרית הזו הוא דניאל המר, צעיר רמת-גני שמונה לאחרונה למנהל המסעדה. "ישבתי איך לשפר את התפריט", הוא מספר, וכך, במקום להתייעץ עם שפים מפורסמים או מבקרי מסעדות יוקרתיים, דניאל החליט ללכת על כיוון קצת פחות שגרתי. הוא התיישב ל"סיעור מוחות" צמוד עם לא פחות מתוכנת AI. התוצאה? תפריט ערב איטלקי לצד מנות מותאמות אישית לחברים הפרוותיים שלנו.

"התייעצתי עם וטרינר והתפריט יצא לדרך", הוא מצהיר בגאווה, וכנראה שלא סתם וטרינר. לתפריט הוכנסו מרכיבים כמו נענע, שטובה לשיניים (של הכלב, כמובן, לא של הסועד האנושי), וגם גזר ומלפפון – פריטים שוודאי ישמחו את מערכת העיכול של כל גזע וגודל. וכן, אחרי שחיית המחמד שלכם תתענג על סוכריות העוף, היא כבר תודה לכם. במחיר שווה לכל נפש של 13 ש"ח למנה, אין ספק שזו בשורה אמיתית.

וכך, עם הגשת המנות הראשונות, נחשפו הלקוחות המיוחדים: נראה אתכם לא מגיעים ל"זליג" עכשיו: פונצ' בודק אם הסכו"ם נקי מספיק לפני שיתחיל לזלול את מנת הגזר והמלפפון שקיבל. ניכר שחווית השירות האישית מתחילה עוד לפני הביס הראשון. לואי, לעומת זאת, הבין שעדיף לא להתלכלך, ולקח את מנת הפינוקים המובחרת שלו (עם טאץ' של נענע, כמובן) ישירות לרחבת המזרונים. כשאתה רעב, תמיד מוצאים פתרון יצירתי.

נשאר רק לחכות למבקר המסעדות הראשון שיחליט לטעום מהנקניקייה ברווז ויאמר את דעתו המקצועית. שינויים כמו אלו, אומר דניאל, מדגישים את מהפכת הניהול בעידן ה-AI של הדור הצעיר. ומעל הכל – המחשבה על עוד ועוד אוכלוסיות שיהנו מחוויית היציאה למסעדה.

צילום באדיבות קפה זליג

הטרנד הפרוותי: ממנות מים לפיין דיינינג לכלבים – עליית הגורמה לכלבים בעידן הפוסט-קורונה

בעולם בו כל ביס מצולם, כל מנה זוכה לביקורת וכל "טרנד בריאות" הופך לדת, אפשר היה לחשוב שראינו כבר הכל. אבל לא! רגע לפני שהספקנו להתאושש מהריזוטו ה"מפורק" או ה"סו-ויד" של הדוד מנתניה, רעיון המסעדות הידידותיות לכלבים התפתח משמעותית בשנים האחרונות, והפך מטרנד נישתי למגמה עולמית בולטת, במיוחד לאחר תקופת הקורונה. תקופה זו, בה אנשים בילו זמן רב יותר בבית עם חיות המחמד שלהם, חיזקה את הקשר והתפיסה שהכלבים הם בני משפחה לגיטימיים. בעבר, ה"פינוק" כלל לרוב קערת מים צוננת בלבד, אך כיום, ככל שהכלבים נתפסים יותר ויותר כחברים בלתי נפרדים, כך גובר הביקוש לחוויות בילוי שכוללות אותם.

בישראל, מסעדות כמו "Pow Wow" בראשון לציון, שמציעה חטיפים רכים, עצמות עוף ודונאטס מצופה עוף, ו"בעל הבית" ברחובות, עם רולים מעושנים בטעם ברווז ובקר ועצמות דחוסות, כבר מציעות תפריטים ייעודיים ומגוונים להולכים על ארבע. אפילו רשתות גלידה כמו גולדה/אניטה מגישות "דוגי-קרים" בטעמי בננה, קרם קוקוס וחמאת בוטנים. מגמה זו משקפת לא רק את אהבתנו לחיות המחמד, אלא גם יתרון עסקי משמעותי לעסקים המזהים את הצורך.

בעולם הרחב, התופעה נפוצה עוד יותר. רשתות בינלאומיות מובילות וגם מסעדות בוטיק רבות אימצו את הטרנד, והן מציעות מגוון רחב של פינוקים קולינריים לכלבים. לדוגמה, בארה"ב, מסעדות כמו Shake Shack כבר ידועות ב"תפריטי הווף" שלהן, ואחרות כמו Lazy Dog Cafe הרחיבו את המודל הזה. המהפכה הזו הגיעה לשיאה בסן פרנסיסקו, שם נפתחה מסעדת השף היוקרתית "Dogue", המוקדשת כולה לכלבים. "Dogue" מציעה חווית פיין דיינינג של ממש עם מנות שף מתוחכמות כמו וופלים מעור עוף עם פלאן פחם קוקוס, "פוטסרי" (מאפים לכלבים), תוכניות ארוחות מותאמות אישית ואף תפריטי טעימות יוקרתיים במחיר של 75 דולר לכלב. כל אלה מדגישים עד כמה עמוק וחובק עולם הטרנד של גורמה לכלבים בעידן הנוכחי, שבו חיות המחמד זוכות למעמד חדש ויוקרתי על שולחן האוכל.

 

 

 

תגובות

להשאיר תגובה