כוכבת 'טיק טוק' דתייה, גנן שלא עומד במחירי השכירות ובחור בן 40 שבעל הבית העלה לו את שכר הדירה. תכירו את האנשים שלוקחים חלק במחאת הדיור החדשה

11 שנים אחרי מחאת האוהלים שוב אותם המראות שכמעט הספקנו לשכוח חוזרים לשדרה ברוטשילד. בתחילת השבוע התמקמו שם שבעה אוהלים. בניהם האוהל של פעילת ה'טיק טוק' מקרית אונו, הדר מוכתר (20). צעירה דתייה שמצטטת את סארטר ('האדם נולד לבחור') מעלה בשנתיים האחרונות סרטוני 'טיק טוק' עם אלפי עוקבים בהם היא מפרסמת ועורכת השוואות בנוגע ליוקר המחייה בישראל "בגרמניה כדור גלידה עולה 1 יורו ובארץ 18 שקל בגולדה" היא מתעצבנת באחד הסרטונים.

במסרים קליטים עם כריזמה שופעת ותמיד נראית כאילו יצאה ממכון יופי היא מדברת אל שפתם של הצעירים. "אני מרגישה שאני נלחמת פה על העתיד שלי ואני מדברת מכאב לב. הגעתי לכאן כי אני לא יכולה לגור באופן עצמאי בישראל ואני לא יכולה לצאת מהבית לחיים עצמאיים" היא אומרת

מוכתר מקדמת בשנתיים האחרונות את חוק משאל עם והרעיון של דמוקרטיה ייצוגית "שסיימתי את תיכון בן צבי (בקרית אונו) ראיתי איך השיטה הפוליטית הנוכחית הפכה לבדיחה ועד כמה היא לא משרתת את האזרחים". בעיר מגוריה קרית אונו (היא מתגוררת בבניין של ראש העיר) היא ניסתה לקדם שיתוף של התושבים בהחלטות מוניציפליות והיא משתמשת באופן קבוע ברשתות החברתיות כדי להניע בני נוער. כך היא הקימה לפני שנה את 'מפלגת הצעירים הבוערים' שמאפשרת בחירה למוסדות המפלגה לנערים ונערות החל מגיל 14 ומקדמת מלחמה בשחיתות, ביוקר המחייה והצבעה ישירה של האזרחים.

"הגעתי לפה כי הפוליטיקאים יושבים על משכורות עתק מנותקים ואף אחד לא רואה אותנו. פשוט שכחו את הדור של הצעירים בישראל. לצערי הרב אנחנו דור אבוד".
למה את חושבת שאת תצליחי היכן שהדור הקודם לפני עשור נכשל באותה מחאה ?
"קודם כל אנחנו לא מחפשים שיריונים במפלגת העבודה. דבר שני אנחנו אפילו לא יכולנו להביא אוהלים, הבאתי שק שינה כי קצת יקר לנו לרכוש אוהל ב 300 שקל. הייתי קוראת לזה אפילו 'מחאת השק"שים'. אז הגענו עם מזרונים ושקי שינה כי המצב הרבה יותר גרוע. עוד דבר שצריך לציין שלנו לעומתם ישנה פלטפורמה שכבר קיימת. מפלגה שמוכוונת לדור הצעיר ואנחנו לא רוצים להשתלב או לקבל שיריון".
אז מה היית עושה לו היית היום שרת האוצר ?
"הייתי משחררת כמה שיותר קרקעות. לרשות מקרקעי ישראל יש מונופול וצריך לשחרר אותם באטרף.צריך לעודד יזמים ליצור תוכניות להשכרה לטוח ארוך. צריך לעשות גם 'פינוי בינוי' בכל גוש דן לבנות במקום הדירות הישנות רבי קומות. אבל אני אומר לך למה ליברמן לא מתכנן לטווח ארוך ? כי בעוד עשור הוא לא יוכל לגזור את הסרט".
יותם הרפז (23) גנן במקצועו מתמודד יום יום עם שכר דירה בשמיים והוא מהראשונים שהניחו אוהל בשדרה "המצב לא קל בכלל. אני מראש ידעתי שאני מגיע לתל אביב לשנה, שובר חסכונות ואז חוזר הבייתה כי במצב השכירות כפי שהוא היום ואני לא מדבר רק על תל אביב זה בכל הארץ שהמחירים עולים ועולים. אני קורא לכולם להצטרף אלינו למאבק".

בועז לוינסון איש היי טק מרעננה (40) התבשר לאחרונה שבעל הבית מעלה לו את שכר הדירה "השיטה בנויה כך שנוצר מעין קרטל של מחירי שכירות מכיוון שכולם רואים כמה כל אחד מפרסם באתרים כמו 'יד 2'. לוינסון מציע לעלות את המס על השקעה בדירות כמו כן הוא מציע לעלות את הריבית במשק וגם מציע לאכוף את החוק על אלפי הדירות של RNB שמלעשה נגזלות מהצעירים.

תגובות

להשאיר תגובה