ביקור מסחרר חושים במוזיאון האשליות

מוזיאון האשליות בנמל תל אביב הוא חוויה בידורית ואשלייתית שתפסק לכם אסקפיזם נפלא. בעידן ה'פייק' וה'עובדות האלטרנטיביות' קפצו לבקר בדבר 'האמיתי' כלומר האשלייתי שימחיש לכם עד כמה לא ניתן לסמוך על החושים

 

אנחנו כל כך סומכים על החושים שלנו בתיווך של המציאות עד שאנו לא שמים לב עד כמה הם יכולים לתעתע בנו

ביקור במוזיאון האשליות הוא חוויה כיפית וגימיק נחמד אך הוא גם מראה (יש שם המון) למגבלות של החושים ועד

כמה הם עלולים להיות חשופים למניפולציות

'משולש פנרוז', 'הכיסא של בושה', 'חדר איימס' כל אלו הם שמות שהוענקו לכמה מן האשליות הידועות שניתן

לעשות על המוח שלנו.

מאוריץ קורנליס אֶשֶר הוא אמר הולנדי השייך לזרם הסוריאליזם אשר חי במאה שעבר ונפתר בשנות השבעים

שנים לאחר לכתו החלו יצירתיו לקבל הערכה מחדש ודווקא באנשים שאינם מגיעים מתחום האומנות – כמו

מתמטיקאים ומדענים והסיבה לכך ציריו בהם הוא אייר מבנים פנטסטיים המבוססים על הנחות מתמטיות (כגון "בלוודיר"). הם גדושים בשינויי צורה מוזרים ומופלאים ובאשליות אופטיות, כמו גרמי מדרגות אינסופיים הנראים כעולים ויורדים בעת ובעונה אחת (כגון היצירה "עולים ויורדים") וכן בניינים הנראים כבלתי אפשריים. תעלולי הפרספקטיבה והגדלים ביצירותיו של אשר מעוררים בצופים הרגשה שהם שרויים בעולם של הזיות ושל תעתועי חושים זאת בדיוק התחושה שמלווה את מי שמבקר במוזיאון האשליות שהוא עוסק באותה סוגה שהחל האמן לצייר ופיתח זאת לרמת בידור וסרטוני טיק טוק אך רבים מאשליות שמוצגות במוזיאון מקורם בתופעות אופטיות ומתמטיות  גם ציורים של אשר מופיעים במוזיאון לצד דברים נוספים

 

מוזיאון האשליות החל כפרויקט ייחודי של שני יזמים מקרואטיה. הצלחתו האדירה הפכה עד מהרה לרשת המונה כיום 40 מוזיאונים ברחבי העולם והוא נחשב לאחת מהאטרקציות המובילות והצומחות ביותר בעולם!!

בכל מקום בעולם בו הושק מוזיאון האשליות: ניו יורק, שיקגו, טורנטו, פריס, מדריד, איסטנבול, אתונה, קהיר, דובאי, שנחאי ועוד.. הוא הפך במהרה למותג מוכר ולאטרקציה מובילה וכעת גם ישראל על המפה!! המוזיאון מתאים לכל גיל ולכל רובדי האוכלוסייה!

 

המוזיאון מציע למבקרים עשרות אטרקציות שונות ומגוונות שיפעילו את המחשבה ויעוררו את הדמיון:

אשליות גובה, אשליות היפוך, אשליות עיוות הנוצרות באמצעות מראות, אשליית אינסוף, אשליות אופטיות, הולוגרמות, אשליית ריחוף המדמות העדר כוח משיכה, קליידוסקופ, אביזרים בהם יש "טוויסט" מסוים ועוד.

 

כל מוצג והאשליה שהוא מייצר והתוצאה מרשימה ומאמנת את המוח, לא סתם מכנים מומחים את הביקור בו כ-  "שיעור כושר למוח".

המוזיאון מציע חוויה יוצאת דופן ומרגשת המשלבת את כל החושים.

עד שלא תראו לא תאמינו!

התחושה המתמדת המלווה את המבקרים בין המוצגים השונים היא שילוב מנצח בין תמיהה, תדהמה, בלבול והנאה  – חוויה אינטראקטיבית סוחפת, מרתקת ומשעשעת עם טריקים מדהימים ומתעתעים המלמדים אותנו על ראייה, תפיסה, מוח האדם והמדע, כך שיהיה קל יותר להבין מדוע העיניים שלנו רואות דברים שהמוח שלנו לא יכול/ מצליח להבין במבט ראשון.

הביקור במוזיאון נמשך כשעה. בכדי לייצר חוויה טובה ונעימה במוזיאון כמות המבקרים מוגבלת.

מחירי כרטיסים: 99 ₪. (ילד מגיל 4 חייב בכרטיס)

 

כרטיס משפחתי מוזל, הטבות בכל מועדוני צרכנות וחברות האשראי.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה