השבוע נערכה ועידת ״החינוך מחדש״ של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט במסגרתו, דנו במערכת החינך בישראל ואתגרי העתיד: מבט חדש על מיומנויות, על מורים ועל הון אנושי.
בין המשתתפים שפתחו את הכנס נפתלי בנט, רוה״מ לשעבר שהתייחס למצבה של מערכת החינוך בישראל: ״בשנים האחרונות מדינת ישראל עומדת במקום הראשון בפערים בתוצאות חינוך וזה דבר נורא. אנחנו צריכים ללכת על מהלכים רדיקליים ומאד אפשריים- אחד מהם זה לפרק את משרד החינוך במדינת ישראל. לסגור את כל מה שקשור לפיקוח. אין יותר מוסד מפקח והיררכיה והופכים למודל הבא: המשרד יתווה מדיניות, ימדוד והיתר עובר לרשות ולבתי הספר.
עוד חידד בנט לגבי המצב הפוליטי ״שצריך להביא הנהגה שלא משניאה אחד את השני לא בונה את יסוד האסטרטגיה הפוליטית על פיה״.
פרופ׳ רוני לידור, נשיא המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט הדגיש את חשיבתו של הכנס שזו שנתו הראשונה: ״ביום זה מטרתנו היא לקיים גיוון על יכולתה של מערכת החינוך עם אתגרי העתיד. אנחנו בוחנים אילו מיומנויות אנו נדרשים להקנות לתלמידנו לסטודנטים, ולמורים שלנו בעת הזו״.
עובד יחזקאל, יו"ר הדירקטוריון של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט קרא למקבלי ההחלטות להתגייס לטובת הצלת מערכת החינוך לאור המגמות הטכנולוגיות ומצבה העגום של מערכת החינוך בשנים האחרונות: ״מהפכת הבינה המלאכותית שינתה את העולם. בפעם הראשונה בהיסטוריה – האדם איבד את המונופול על החשיבה והשינויים חלים בקצב מהיר מאוד. אבל מערכת החינוך הישראלית בנויה כך שכמעט בלתי אפשרי שהיא תעמוד בקצב. השינוי חיוני לעתיד של כולנו. החינוך הוא מנוע התיקון. החינוך הוא משרד התשתיות הלאומיות. החינוך הוא עתיד ההון האנושי. החינוך הוא ההחלמה, ההבראה, התקומה שלנו.









