איש הבשרים

ראובן מייסלוס מאור יהודה פוטר לפני ארבע שנים מעבודה בהיי-טק והחליט עד שהוא מוצא עבודה לחזור לתחביב הישן שלו – בישול בשרים. אט אט נסחף לעיסוק כשהוא הופך את הגג שלו לחלום הרטוב של אוהבי הבשר כולל מעשנות, טאבון ענק מארגנטינה וגרילרים. עמוד האינסטגרם שלו צבר עשרות אלפי עוקבים בניהם השף גורדון רמזי וחברות מזון הציעו לו שיתופי פעולה. כיום הוא משחזר מתכונים של סבתא שלו ואולי יפתח אפילו בעתיד מסעדה

בשנים האחרונות השכנים ברחוב משה דיין בשכונת נווה סביון באור יהודה כבר יודעים. כל פעם שניחוח בשרים מיוחד נישא באוויר מדירת הגן בקומה ה 14 , ראובן מייסלוס (46)  שוב מכין ארוחת חלומות שלקוחה ממאסטר שף או תוכנית בישול אחרת. חלקם גם יזכו לטעום משהו ומי שלא יוכל להציץ בעמוד האינסטגרם (meatcurator ) הפעיל שלו שמונה יותר מחצי מיליון עוקבים בניהם שפים ידועים כמו רמזי גורדון

אנחנו נפגשים בתחילת השבוע "הפעם אני הולך להכין לך המבורגר" ואני חשבתי שהוא ממש קורא את מחשבותיי שכן בשרים אחרים פחות מדברים אליי "אצלי בבית המבורגרים נחטפים" הוא מספר כשהוא מתכוון בעיקר לשלושת ילדיו בגיל ההתבגרות "הם הלקוחות שלי". מספר וניגש למלאכה. הוא הכין את הלחמניות מבעוד מועד "הפעם ללא חלב וסוכר" הוא מציין. כך גם את קציצות הבשר הגדולות (בשר בקר עם 20 אחוזי שומן) . הוא פותח את הגרילר הגדול שנמצא אצלו על הגג לצד כמעט עשרים מתקני הכנת בשר ואפייה כמו טאבון ענק מאבן, גריל 'אסאדו' מקורי על עצים מיובא מארגנטינה ועוד כמה קטנים יותר. "המבורגר מכינים על פלאנצ'ה" הוא אומר ומועך את קציצות בשר לא לפני שהוא מכין בצל מקורמל כיאה להמבורגר מהסרטים. כשהקציצה מוכנה הוא מוסיף למי שרוצה גבינה צהובה ולצד אלו הוא מכין ביצת עין עטופה בעיגול ברזל ששומר עליה. בכלל נדמה שאין כלי של מטבח שאין לו שם "כל מיני מותגי מטבח שולחים לי כל הזמן שאנסה אותם" הוא מציין. זהו חלק בלתי נפרד מההפיכה שלו לאושיית אינסטגרם עד כדי כך שיש חברות שמשלמות לו כדי שיפרסם אות המוצרים שלהם. 

באותה תקופה החל לעבוד כמפתח וחוקר בחברת בת של אינטל "היה לי מאוד מעניין אבל זו עבודה משרדית" הוא אומר. בין לבין ניסה את מזלו והקים חברת סטראט אפ שאומנם נכשלה אבל סיפקה לו חוויה של מגורים בסינגפור "מטבח אסייתי מיוחד". בשיא הוא ניהל את הפיתוח העסקי אצל נשיא אינטל ישראל אבל לפני ארבע שנים הכל נגמר "החברה עשתה צעדי התייעלות וצמצמה את כוח האדם בכל העולם". אבל למייסלוס לא היה דחוף למצוא עבודה ואת הזמן הפנוי שנוצר לו הוא החליט להקדיש לאהבה ישנה – הבישול, "התלחתי לקרוא ולגלוש ברשתות השונות ולעקוב אחר בשלנים טובים. התחוור לי בעצם שאני לא ממש יודע לבשל ושאני צריך ללמוד עוד הרבה". מייסלוס החליט להתמכות בבישול בשרים לסוגיהם השונים "בשרים מעושנים זה משהו שתמיד רציתי לדעת להכין כי יש להם טעמים מיוחדים אבל הם דורשים מומנות גבוהה של הכנה. עד שלמדתי להכין סנדוויץ' בשר מעושן הייתי צריך לזרוק כמה פעמים בשר יקר".  

מייסלוס התחיל להתרומם,העמוד שלו באינסטגרם צבר פופלריות, אנשים החלו לתייג מנות שהוא מכין אחרי שהם הכינו אותם והכל מתועד בסטורי ובתמונות "קבלתי פידבקים מאיראן ומסעודיה ומכל העולם". מייסלוס לא מגדיר עצמו שף "אני רחוק מעולם של השפים. אני כן יודע להכין מאכלים מסוימים ברמה גבוהה ממש כמו שסבתא עיראקית תכין קובה הכי טובה כך אני בכל הקשור לסטייקים ובשרים מעושנים". 

בתקופת הקורונה הוא למד להכין לחמניות ולשחזר מתכונים של סבתא שלו וגם חומוס ופלאפל שהוא לא היה מכין קודם.

הוא גם כצפוי מקבל כל הזמן הצעות לפתוח מסעדה "אם תהיה הזדמנות נכונה אז אני יעשה את הדברים שצריך. בסך הכל אני רוצה שאנשים יאכלו את האוכל שלי ואול בעתיד לשלב את האהבה שלי לאוכל עם הידע שלי בהייטק מה שקרוי היום 'פוד טק'. 

תגובות

להשאיר תגובה