הודעות הפנטגון בשנה האחרונה לגבי נוכחתם של כליטיס לא מזוהים בעלי תכונות בלתי-קונבנציונאליות שאינן בארסנל של ארה"ב וכפי הנראה גם באלו של שני המעצמות האחרות , סין ורוסיה , מחדדת שוב את מה שמעידים מיטב בניו של העולם שבו אנו חיים – אסטרונאוטים, טייסים, אנשי חוק וצבא, מדענים, אנשי ממשל ומנהיגים, אלו מספרים חלקיו של סיפור גדול,  הקבור בחלקו  בתכריכים, תחת מעטה הסוואה כבד שמתוחזק על ידי הממשלות הגדולות בעולם. 

גם אם אין בידי הנתונים המספקים בכדי לקבוע מי הוא היושב מאחורי ההגה של העצמים הללו כדאי להאזין לקולות המושמעים בנושא. 

כשפול היילר (Paul Hellyer), שר ההגנה לשעבר של קנדה (1963-68)  טען כי עב"מים הם אמיתיים כמטוסים שטסים מעל ראשינו – יש שטענו שהשתגע. כשגנרל פיליפ-קורסו טען בספר שכתב לפני מותו (היום שאחרי רוזוול ) כי במסגרת תפקידו סייע בהטמעת טכנולוגיה שחולצה מכלי-טיס שהתרסק ברוזוול בתעשיה – טענו שהוא שקרן. כשהאסטרונאוט לשעבר דר' אדגר מיטשל (אפולו 14 ) ציין שטס לצד כלי-טיס מעולם אחר נטען שהוא זקן וסנילי ואפילו פרופ' חיים אשד, ראש סוכנות החלל של ישראל לשעבר, שטען דומות לגבי ביקורים של כלי טיס ממקומות אחרים בעולמינו, זכה לקיטונות של לעג מלווה בטענה כי כך הוא מנסה לקדם את ספרו. 

נושא זה, העולה בעקביות כבר כ 70 שנה הוא אכן סיפור חמקמק, דבוק בסטיגמה נוראית, מזוהם על ידי תיאוריות קונספירציה, הטעיות, ולעיתים סתם רשלנות, שהסיטו את תשומת הלב מהחומר הלגיטימי, המוצק והעובדתי.

אבל מדוע ההסתרה ? מה מניעיה ומי אלו העומדים מאחוריה ? לנושא הזה יש יותר מתשובה אחת :  הסיבה הראשונה קשורה להבנה שלנו את הפרופורציות הקוסמיות האדירות.  גלקסיית האם שלנו, שביל החלב, קוטרה כמאה אלף שנות אור. אמת מידה מקומית זאת, שנמצאת ממש בחצר האחורית שלנו, קשה אף היא לתפיסה. המערכת הפלנטרית הקרובה ביותר אלינו היא זו של אלפא קנטאורי , הנמצאת במרחק של  4.37 שנות אור, מרחק אשר לרקטה המהירה ביותר שברשותינו כיום יקח עשרות אלפי שנים לגמוע. כל זה מוביל למסקנה שכל כלי-טיס המסוגל להגיע לכאן ממקום אחר מצוייד בטכנולוגיה שאינה כיום ברשותינו.  המחזיק בטכנולוגיה שמתקדמת במאות שנים משלנו, לא מן הנמנע שיש ברשותו גם כלי נשק המתקדמים משלנו בסדרי גודל. נתון זה יכול לעורר חשש בקרב אלו שיטענו שהדבר חושף את המין האנושי לחסדיהם של יצורים מתקדמים הרבה יותר. האגנדה החוצנית, אם ישנה כזו, אינה ברורה לנו – למרות שעד כה לא זיהינו את התערבות של ממש מצידה בהתנהלות העולמית .

סיבה השנייה קשורה לעובדה כי ידע הוא כידוע כוח. הרי נאמר כבר כי לא ניתן לספר לעמיתך את אשר אוייבך אינם אמור לדעת. הידע שנרכש מטכנולוגיות מתקדמות אלו יכול לשמש לפיתוחם של כלי נשק מתקדמים, אמצעי הגנה ונכסים אינטלקטואליים ממדרגה ראשונה. מעצמה שמחזיקה בידע כזה לא תמהר לחלוק אותו.  ישנן טענות עיקשות כי צימוד הזמנים בין ההתרסקות ברוזוול ביולי 1947 לבין פיתוח הטרנזיסטור על-ידי מדעני מעבדות בל, בסופה של אותה שנה לא היה מקרי. הגנרל פיליפ קורסו טען בספרו (היום שאחרי רוזוול )  כי משיברי כלי-הטיס ברוזוול חולצו טכנולוגיות כגון הלייזר, אמצעי ראיית לילה וטכנולוגיות עיבוד שבבים. טענות אלו לא נפלו על אוזניים ערלות וישנם רבים המאמינים כי ישנו קשר בין הדברים .

סיבה שלישית היא קיומה של יכולת הינע מתקדמת, שקרוב לודאי אין מקורה בראקציה כימית כלשהי. כיום כדי לנוע באוויר אנחנו שורפים דלק כלשהו, אך טכנולוגיה שמבוססת על אנטי-כבידה או טלפורטציה קוונטית למשל לא תידרש לאמצעים הללו. עידן חדש של שימוש באנרגיה יביא לכאוס כלכלי ושינויי במאזן הכוחות הקיים. העולם כידוע אינו מסוגל להכיל שינויי כה חד בזמן קצר על כך. אנשים כידוע, מתקשים להתמודד עם שינויים המתרחשים בזמן קצר ומעידך ישנם גורמי כוח רבים שעלולים להפסיד מתמורות אלו. נשיא ארה"ב לשעבר, אייזנהואור  אף נתן לגורמים אלו את השם : " הקומפלקס התעשייתי- צבאי"  .

סיבה רביעית קשורה לתפיסת העולם הרוחנית והדתית של רבים בעולמנו. תפיסה אשר תתערער עקב הבנה כי היקום שונה לגמרי ממה שחשבו אלו מיום היוולדם. אין ספק כי קשה יהיה לחזות האם חשיפה של מציאות חדשה כזו תבוא לידי ביטויי בהתפרצויות של חרדה והיסטריה ציבורית. סיכום מסוג זה יכול להוות שיקול כבד משקל בהחלטותיו של ממשל בנוגע להסרת ההסוואה.  

הסיבה האחרונה קשורה גם היא לשינויי בתפיסתנו את היקום כמקום מסוג אחר, בו כוכב הלכת שלנו הוא קולוניה אחת מיני רבות.  היקום הוא עצום ועתיק ולכן אירועים נדירים מתרחשים בו כל הזמן. ככאלו גם החיים הוא ארוע שכזה. החשש כי דור שלם של צעירים יראה עצמו לפתע כאזרחי העולם ולא כבעלי שייכות לאומית כזו או אחרת איננו רצויי מבחינת הממשלות שעבורן לאומיות היא שם המשחק היחיד האפשרי. 

אנו עדים בארבעת השנים האחרונות למה שלנקרא "חשיפה רכה" . אמנם לא הייתה ולא תצא הודעה דרמטית וחד-משמעית בנושא זה בקרוב, אבל יחד עם גורמים אזרחיים מנסות ממשלות העולם להביא את הנתונים לציבור בצורה של חקירה מתגלגלת. העשורים האחרונים הכינו אותנו לקבל גם את מה שלא היה בעבר נתפס כאפשרי (קבלתה של תורת הקוונטים והיווצרות היקום  ממפץ למשל ) , האחריות שלנו לעולם בו או חיים לא יכולה להיות שלמה אם לא תוצג בפנינו התמונה הקוסמית המלאה. אנו יודעים היום להתמודד גם עם מה שאינו אינטואיטיבי ולהכניסו  לפרופורציות המדעיות המתאימות , אז תנו לנו את המידע , אנו נדע כבר היכן לשבצו במארג חיינו.

דניאל גרוס הוא מהנדס ויועץ טכנולוגי לחברות ביטחוניות ומחבר הספר "יש מקום אחר", הסוקר את התקריות המרכזיות בהיסטוריה המתועדת המודרנית של מפגשים, תצפיות ותיעוד עצמים בלתי מזוהים.

 

  

 

תגובות

להשאיר תגובה