עובדים הרבה עם צ'קים? נותנים או מקבלים? חשוב מאוד להקפיד על מספר כללים בסיסיים שימנעו עוגמות נפש למיניהן באי כיבוד של הצ'ק. מני גיא, בעלים ומייסד אפליקציית אפליצ'ק, האפליקציה הטכנולוגית הראשונה בעולם המאפשרת בדיקה לניכיון והבטחת פירעון צ'קים בטאץ' אחד, נותן מספר טיפים בנושא:

מדי שנה חוזרים למעלה מ- 3 מיליון צ'קים בהיקף של 30 מיליארד ₪ על פי נתוני בנק ישראל- נתון מדאיג אשר גורם לא פעם למקבל הצ'ק להדיר שינה מעיניו ועל כן, יש ללמוד להתנהל עם צ'קים בצורה נבונה ויעילה במיוחד עם כניסת חוק ועדת לוקר בינואר 2018, אשר תגביל את השימוש במזומן בסכומים גבוהים של אלפי שקלים וככל הנראה תגדיל את הצורך בשימוש בצ'קים במשק הישראלי, שכן יהיה קשה להגדיל את האובליגו של כרטיס האשראי לביצוע עסקאות בגובה 10,000 ₪ ויותר. כיצד תתגוננו ותבטיחו את כספכם?

  • אל תפזרו צ'קים סתם ולכל אחד. הקפידו להשתמש בצ'קים רק עם חברות רציניות ואנשים שאתם סומכים עליהם, על מנת למנוע שימוש לרעה בכספכם ובאמונכם.
  • חשוב שבית עסק המקבל צ'קים יבדוק את תקינות הצ'ק, לוודא שהתאריך נכון ועדכני, סכום הצ'ק תואם את סכום הספרות ולוודא שישנה התאמה מלאה בין הספרות למילים.
  • בעת ביצוע עסקה, או אם השירות או המוצר לא ניתנים במקום, חשוב לבקש קבלה או חשבונית ואישורי רכישה, כך שאם יקרה מצב שלא תסופק התמורה לאחר התשלום, יהיו בידכם ההוכחות. לפני שאתם חותמים על הצ'ק שימו לב שהסכום הרשום בו הוא הסכום עליו סוכם.
  • חתימה על צ'ק היא לא דבר של מה בכך. מדובר בכסף שנתתם וזה לא משנה אם בכסף מזומן, או בחתיכת נייר עם פרטי חשבון. צ'ק הוא כסף לכל דבר, לכן חתימה על צ'ק מחייבת ומהווה תשלום לכל דבר.
  • אתם יודעים האם יש כיסוי לצ'ק שלכם? אתם עוקבים אחרי החשבון שלכם? אם לא, וצברתם חוב, הצ'ק עלול לחזור. מדובר בכאב ראש לא קטן, שהרבה פעמים יכול להימנע בעזרת מעקב הוצאות והכנסות נכון ויעיל. מצב כזה הוא לא נעים לא רק מול הבנק, אלא גם מול האדם לו שילמתם, שניסה לפדות את הצ'ק אך ללא הצלחה. במידה ותצברו מספר גדול חוסר כיסוי חשבונכם יועבר
  • אם אתם בעלי עסק וצ'ק חוזר נוצרת בעיה, מעבר לבעיה הכספית, הבעיה התדמיתית היא שתקשה עליכם. לכן חשוב מאוד לעקוב.

 

אפליצ'ק, הנה האפליקציה הטכנולוגית הראשונה בעולם המאפשרת בדיקה לניכיון והבטחת פירעון צ'קים בטאץ' אחד. הטכנולוגיה החדשנית מבוססת על אלגוריתם ייחודי ומאמתת בזמן אמת האם הצ'ק תקין בפעולה פשוטה דרך הנייד. האפליקציה נולדה מתוך צורך להוביל מהפכה בענף ולחסוך בזמן ובמשאבים יקרים, ריצות בין הבנקים וכן, למנוע את החשש המכרסם בעת לקיחת צ'קים שכן היום יש להם כיסוי, אך אין לדעת מה יעלה בגורלו הכלכלי של נותן הצ'ק בעוד מספר חודשים. על כן, אפליקציה זו מבטיחה את קבלת המידע המקדים והבטחת הפירעון בלחיצת כפתור פשוטה.

 

תגובות

להשאיר תגובה