עברנו רק חצי שנה אבל זו היתה חצי שנה עמוסה באירועים – שלושת החודשים הראשונים היו עדיין בסימן קורונה וסגרים, לאחר מכן היו לנו בחירות, מבצע צבאי וכעת, כשחשבנו שאנחנו חוזרים לשגרה – הקורונה שוב מרימה את ראשה. לבעלי עסקים ועצמאים אין את הפריבילגיה להישאר בהילוך נמוך והם חייבים להמשיך לעבוד ולהרוויח כסף – אז איך משפרים את החציון השני?

להבין איפה אנחנו (באמת) נמצאים – אחרי השנה המאתגרת שעברה על כולנו עלינו לבצע הערכת מצב אמיתית ולהבין איפה העסק שלנו נמצא. מהו התזרים הנוכחי שלנו? כמה לקוחות? האם אנחנו רווחיים כרגע או הפסדיים. בדיוק כפי שאדם שרוצה לרדת במשקל צריך קודם כל לעלות עליו ולהבין את מצבו – כך גם אנחנו בעסק. עשו ניתוח רציני כדי לקבל את תמונת המצב האמיתית ביותר של העסק. רק כך תדעו מה עליכם לעשות

קבעו מטרות ל-6 החודשים הקרובים – בלי מטרה ברורה ומוגדרת אין לנו סיכוי להתקדם. חשוב שנגדיר לעצמנו היכן היינו רוצים להיות ברמה האידיאלית והריאלית בסוף השנה ומשם לגזור יעדי ביניים חודשיים ושבועיים להגשמה. 

פתחו, בנדיבות, את ברז השיווק – טעות נפוצה של עסקים היא “חסכון” בשיווק. במיוחד בתקופה כזו שדורשת צמיחה. חשוב לעשות זאת בחוכמה ולהיזכר מהן הפעולות השיווקיות המוצלחות ביותר שנעשו בעסק בעבר. זה לא הזמן למקוריות, אלא לביצוע חזק של מה שהוכח כעובד בווליום גבוה ועם השקעה של כסף שיווקי חשוב.

שחררו גורמים שליליים בסביבה – זה יכול להיות עובד ממורמר, חבר שמספר למה קשה להצליח בעסקים או לקוח שצורך מאיתנו יותר מידי משאבים ביחס לתרומתו לעסק. כדי שמשהו חדש וטוב יותר יכנס, צריך לפעמים להשתחרר ממשהו כבד ומעכב. זה הזמן לעשות זאת בדרך לצמיחה.

החזירו לקוחות אבודים – הרבה עסקים מפספסים את הקסם של להחזיר לקוח וותיק שעזב. לעיתים, לקוחות עוזבים אותנו בגלל נסיבות החיים או הצעה שנראתה מפתה מצד מתחרה שהם לא באמת שבעי רצון מהשירות שלו כיום. ניתוק קשר עם לקוחות עבר הוא טעות. זה בדיוק הזמן לחדש איתם את התקשורת, להגיד להם שהתגעגענו – ולהציע להם לחזור. לרוב מדובר בתהליך צירוף לקוח מהיר יותר כיוון שהלקוח יודע ומכיר אותנו מחוויית הצריכה הקודמת שלו בעסק שלנו.

הכותב הוא נעם קפלן, מנכ”ל Taking Control, חברה המתמחה בייעוץ ובהכוונת עסקים בתחומי הבריאות, הכושר והספורט

תגובות

להשאיר תגובה