בראיון מיוחד עם אושר בנד – הנערה הטרנסית שסבלה מאלימות בבית ספרה היא מספרת על מה שחוותה בבית הספר וחוסר היכולת של המערכת להתמודד עמה "אני רוצה שיתייחסו אליי כאל שווה" סיפרה בעת הפגנת התמיכה בה שנערכה ביום ראשון מול משרדי משרד החינוך בתל אביב.

עשרות אחדות של מפגינים הגיעו אחר הצהרים (יום א) לפתח משרד החינוך בתל אביב, בדרישה להחזיר ללימודים את אושר בנד, טרנסג'נדרית בת 15 מאשקלון שהפסיקה להגיע לבית ספרה לפני כחצי שנה עקב אלימות קשה שחוותה והצקות חוזרות בבית הספר שלה באשקלון. בית הספר אינו אוסר על בנד לשוב ללימודים, אך המפגינים דורשים למצוא לה מסגרת לימודים מתאימה שבה תהיה מוגנת מאלימות ומאפליה על רקע זהותה המגדרית.

המפגינים צעקו: "חינוך שווה לכולנו", "ההנהלה לא תקבע אם אני גבר או אשה", "ביטחון לילדים מכל המגדרים" ו"טרנספוביה ברחובות, ככה אי אפשר לחיות". בנד הגיעה למפגן התמיכה בה ואמרה: "זה מאוד ממלא לראות כל כך הרבה אנשים שבאו לתמוך בי, לפני זה הרגשתי ממש לבד".

את ההפגנה יזם ארגון "מעברים – שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית", בתמיכת בנד ומשפחתה ובשיתוף ארגון "ברית הלביאות – משפחות למען ילדים ונוער טרנס". ב"מעברים" דורשים כי משרד החינוך יעגן בחוזר מנכ"ל הנחיות לבתי הספר לגבי טיפול וסיוע לתלמידים טרנסג'נדרים.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה