כפי שאתם יודעים, אני טס המון, ולמעשה בשנת 2018 טסתי 16 פעמים, כן-ליעדים מוכרים וגם פחות מוכרים, אבל היי, חופשה היא חופשה  ואם יודעים להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה החופשה הופכת להיות הדבר הכי טוב שיכול להיות. אז איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שלי.

זמינות

הדבר הכי חשוב בעיני זה הזמינות, משמע- תהיו גמישים בתאריכי החופשה שלכם, יום קדימה או אחורה יכולים לשנות לגמרי את התמונה ולתת לכם מחיר מצויין. רוצים דוגמא? קחו את וינה למשל- חופשה בתאריכים  של ה1.2-4.2 (ימית שבת עד שלישי) תעלה לכם 63 דולר, אבל אם תקחו למשל את ה 31.1-4.2 (ימים שישי עד שלישי וגם תרויחו יום נוסף בעיר) תמצאו טיסות ב80 דולר.

רוצים לינק? בבקשה https://www.skyscanner.co.il/transport/flights/tela/vie/200131/200204/?adultsv2=1&childrenv2=&cabinclass=economy&rtn=1&preferdirects=true&outboundaltsenabled=false&inboundaltsenabled=false#/

 אמאל'ה חורף

אל תחששו לנסוע בחורף המזג אויר לרוב נוח ואירופה בשלג גם הרבה יותר יפה. יש מעיל, החנויות והקניונים ערוכים לקור ומחוממים בהתאם ומחירי החופשות צונחים.

מפלים בגאורגיה

 לואו קוסט?

ברור שכן- המטוסים בניגוד למה שאומרים לכם לרוב נוחים ונעימים. אז נכון- אין אוכל בטיסה(אבל אתם יכולים להביא מהבית וזה אפילו בריא יותר- חוץ מזה 4-5 שעות טיסה מקבילות לשעות רגילות ביום שבהם סביר להניח שאתם לא באמת עסוקים באוכל..) מזוודה גדולה? אחרי שתטוסו בפעם הראשונה עם טרולי תבינו שאין באמת צורך בהרבה פריטים שלרוב בכלל לא תלבשו ומקום בטיסה- כשאתם עולים על אוטובוס משנה לכם איפה לשבת? כי אם כן אתם בבעיה אבל אם לא- זה אותו הדבר בדיוק ויחסוך לכם עוד כמה שקלים. לגבי הישיבה ביחד- מנסיון- כשמזמינים כרטיסים ביחד לרוב הישיבה תהיה יחד.

מזוודה

כאמור , אחרי שתטוסו פעם אחת עם מזוודת טרולי תבינו לבד שאין צורך בהרבה פריטים לחופשה. אתם יוצאים לנופש, לא לחתונה ולכן עדיף לסחוב בגדים נוחים ולהשאיר מקום לקניות. אם בכל זאת יצאתם לחופשה ואתם מעוניים לעשות קניות מראש- הנה המלצה מנצחת- באיקאה מוכרים שקית כחולה ענקית עם ריצ'רצ'. היא עולה 15 שקלים בלבד ושוקלת 200 גרם ויכולה לשמש כמזוודה בתשלום בחזור. היא עמידה, נוחה מאוד ויכולה להכיל כ-22 קילוגרם בלי בעיה. ככה חסכתם קניית מזוודה בחו"ל, וגם שילמתם רק על צד אחר למזוודה(בחזור כמובן). אנחנו עושים את זה מלא ביעדים שמראש אנחנו יודעים שזה לקניות כמו ברלין, לונדון ואיסטנבול והיא אף פעם לא אכזבה.

לוטרקי- יוון

 יעדים חדשים? ברור

מדיניות השמיים הפתוחים חשפה פה לא מעט יעדים בערים שבטוח לא ידעתם על קיומם מעולם, ברומניה, הונגריה צרפת  אודסה ועוד. אל תחששו לנסות אותם, לרוב תגלו ערים קטנות ומקסימות, זולות מאוד ורחוקות מההמולה הגדולה,עם מסעדות טובות נופים מרהיבים והמון שלווה. אל תחששו לנסות – אתם תודו לי.

מוזיאון וואסה בשטוקהולם

 להזמין מראש?

חובה.חובה חובה. חברות התעופה השונות פותחות את הטיסות לקיץ ולחורף, בתאריכים שונים ושווה לעקוב אחרי זה, מעבר לזה, הזמנת טיסה בטווח של חודשים שלושה מראש תחסוך לכם המון המון כסף. אתם חוששים להזמין מראש? יש ביטוח על ביטול טיסה מכל סיבה שהיא כולל החזר כספי.רוצים דוגמא? סנט פטרסבורג באוגוסט עם טיסה שהוזמנה במאי עלתה לי 150 דולר,  ליסבון בינואר עם טיסה שהוזמנה באוגוסט עלתה 135 דולר ויש לא מעט דוגמאות נוספות.

 אפליקציות או סוכן?

רק אפליקציות. נכון, גם אני אוהב להזמין ולקבל שירות אנושי, אבל עם זאת המחיר במקרה הזה מנצח וההבדלים במחירים שבין סוכן לבין אפליקציה משמעותיים מאוד. אני נעזר המון בסקייסקנר- יש שם אפשרות לבדוק  לפי חודשים ולמצוא את הטיסות הזולות לאותו חודש ואז לבחור יעד, או פשוט לבחור יעד ולבדוק במהלך חודש שלם מתי התאריך הכי זול לנסוע בו.

https://www.skyscanner.co.il/

מלונות- איפה רוכשים?

לרוב אני מזמין בבוקינג – לא לפני שאני עושה בדיקה מהירה באתרים נוספים ובסוכנות נסיעות כדי להשוות מחירים . תתפלאו אבל לא תמיד בוקינג זולים יותר מסוכני נסיעות ולכן שווה לעשות דאבל צ'ק ולהשוות מחירים. ההפרשים לעיתים משמעותיים מאוד. גם במלונות כדאי להזמין ביעדים פופולאריים מראש ובאלו שפחות פופולארים שווה לחכות גם לשבוע שבועיים לפני. אל תדאגו – תמיד יהיה מלון שיהיה פנוי  מה שאי אפשר לומר על טיסות- שאותם כדאי באמת להזמין תמיד מראש.

האקרופוליס באתונה

לנסוע לבד?

כן כן כן- נכון שזה נראה מפחיד ומלחיץ, ואולי גם קצת לא נעים אבל, היי אחרי שעושים את זה בפעם הראשונה מבינים כמה זה כיף לעשות חופשה בלי תנאים, לקום מתי שמתחשב, לחזור למלון בכל שעה ולעשות רק מה שאתם רוצים בלי לקחת עוד צד בחשבון. אז אל תמהרו למצוא תמיד פרטנרים, זה לא חובה, תנו לעצמכם קצת מנוחה לנפש ותהנו.

דגם לגו של הביג בן בלונדון

תגובות

להשאיר תגובה