בשביל רובנו, "כושר" ו"חופשה" לא בדיוק הולכים ביחד. חופש הוא בדרך כלל מנוחה מוחלטת, יציאה מהשגרה והטענה מחדש, ומאמץ גופני סותר עבור רובנו את כל הרעיון.

אבל אם תחשבו על זה – יצאתם לחופשה כדי להתנתק מהלחץ, להתחבר לעצמכם, לחזור שמחים יותר ועם כוחות מחודשים. זה בדיוק מה שאימון טוב עוזר לכם להשיג!

אז אם השתכנעתם ואתם רוצים בכל זאת לשמור על שגרת האימונים במהלך החופשה, דעו שאפשר בהחלט לשלב בין השניים! המומחים של אנרג'ים ספורט ממליצים על  10 הדיברות לשמירה על כושר במהלך יציאה לחופשה:

  1. להתחיל מוקדם בבוקר

נכון, אף אחד לא אוהב לקום מוקדם בבוקר במהלך החופשה; אבל זהו הצעד הראשון לשמירה על כושר. מלבד זאת, קימה מוקדמת מאפשרת להספיק יותר במהלך היום ולנצל את החופשה עד תום. כדאי לבצע את האימון לפני ארוחת הבוקר ולפני שכל האתרים התיירותיים נפתחים, אל דאגה, תהיה לכם הזדמנות לשנ"צ – הרי אתם בחופש, לא?

  1. נעליים נוחות.

אימון כושר אינו צריך להיות בהכרח שעה מוגדרת ביום או להתבצע במקום מסוים, כל הליכה ופעילות נחשבת. חשוב לקחת איתנו במזוודה גם נעליים נוחות, כאלו שיאפשרו לנו לצאת לטייל באזור, להגיע לכל האתרים השווים וגם יאפשרו לנו ללכת ברגל זמן ממושך יותר מבלי להתעייף או לחוות כאבים, שזו בעצם עוד דרך לעשות כושר.

  1. הכירו את הסביבה .

פעמים רבות אנחנו מגיעים לחופשה במקום לא מוכר – בחו"ל ואפילו בארץ! נצלו את ההזדמנות, להכיר את האזור וצאו לריצה או הליכה בסביבה. אולי תראו בדרך מקום מיוחד, חוף יפה, פארק מעניין, מבנה ארכיאולוגי או אפילו סתם חנות מדליקה, מה שאומר שתחזרו עם המון תובנות ורעיונות לאן שווה ללכת מיד אחרי המקלחת.

  1. שימוש במתקני המלון.

כבר שילמתם על מלון – למה לא לנצל אותו עד הסוף? ברוב המלונות הטובים קיימים חדר כושר ובריכה או לפחות אחד מהשניים. היתרון הפעם טמון בנוחות ובמהירות שבין להזיע על המכשירים לבין לקפוץ למקלחת בחדר (ולמשכימי קום – לתפוס את ארוחת הבוקר מיד אחרי אימון חזק!)

  1. אימונים עקיפים.

אימונים עקיפים הם אימונים שמיושמים באופן אגבי, כלומר, לא אימון ייעודי אלא "על הדרך".למשל, נסו להגיע אל היעדים האטרקטיביים בטיול, ברגל. מעליות? מה פתאום, במקום לעלות במעלית לחדר בבית המלון או לתצפית ייחודית, נסו את המדרגות. ככה תיהנו מהנוף שבדרך ולא רק מהפסגה!

  1. מד צעדים/ שעון

מה שלא נספר – לא נזכר! קחו אתכם מד צעדים/ שעון שיאפשר לכם לעקוב אחר כמות הצעדים שעשיתם ביום. אחרי יום אחד של הליכה הציבו לעצמכם יעד שביום הבא תעברו את מספר הצעדים, או הציבו לעצמכם מטרה כללית למספר צעדים כולל במשך כל הטיול.

  1. הקפידו על תזונה נכונה.

לשמור על הכושר ולהשתדל לבצע פעילות גופנית זה בהחלט חשוב מאוד, אך לצד זאת יש חשיבות לדאוג לתפריט מאוזן ולאכילת כל אבות המזון, וזאת על מנת שתוכלו לשמור על תזונה נכונה ובריאה. חשוב להצטייד במהלך היום בחטיפים בריאים כדי לא להגיע לארוחות מורעבים. אפשרו לעצמכם גם לשחרר ולהתפנק מידי פעם, שהרי אתם גם מוציאים קלוריות לא מעטות בטיול ואוכל טוב הוא חלק בלתי נפרד מחופשה טובה ומהנה.

  1. שתו הרבה מים. 

שתיית מים עוזרת בשמירה על משקל, תורמת לחילוף חומרים ומעודדת פינוי פסולת מהגוף. אם הבריאות חשובה לכם – המעיטו במשקאות המתוקים ושתו הרבה מים. השינוי הקטן הזה יכול לעשות הבדל ענק בכמות הסוכר שתכניסו לגוף במהלך הטיול!

  1. הצטיידו בהתאם.

יש להצטייד בכמה פריטים בסיסיים כדי לנצל את ההזדמנויות לעשות כושר: בגדי ספורט נוחים, עזרים ייחודיים לאימון כמו גומיות אימון, משקולות קטנות ואפילו רצועות  .TRXאפשר גם לקחת חבל קפיצה שהוא אביזר קל, קטן, קומפקטי ויעיל ביותר . רק לא לקפוץ בשעות שכולם ישנים, כן? במידה ואתם בצימר או בית הארחה בו לא קיימים מכשירי כושר, הביאו איתכם. מה אכפת לכם, האוטו סוחב.

  1. הטיול עצמו הוא כושר

בכל טיול, גם הקל שבקלים, יוצא לנו ללכת, לזוז, להסתובב. בטיולים ארוכים יוצא שאנחנו הולכים המון, עולים במדרגות ובשיפועים, נכנסים ויוצאים מאתרים (וחנויות) וזה בפועל האימון הכי טוב. 

לא משנה איזה סטייל של חופשה מועדף עליכם, העיקר שתמצאו את הדרך היצירתית שלכם לשמור על כושר. חופשה נעימה!

תגובות

להשאיר תגובה