גילוי נאות – כיף לי ללכת לאיקאה. בילוי מוצ"ש או חמישי (אז הסניפים פתוחים עד שעה מאוחרת יותר) בסניפי הרשת הם כיף בלתי נגמר. כמו ממלכה קסומה עם המון רעיונות, צבעים, יצירתיות ומוצרים שקל לקחת ולהרכיב מהר.

בעבודתי כמעצב ומלביש בתים אני פוגש יותר ויותר לקוחות שרוצים לחדש ולרענן את מראה פנים הבית שלהם במחירים שפויים. זוגות צעירים, סטודנטים או משפחות שלא רוצות להוציא עשרות או מאות אלפי שקלים על מתיחת פנים לבית או לדירה שלהם – ובדיוק בגלל זה איקאה היא המקום בשבילם ובשבילכם. מניסיון, אפשר לעצב חדרים, חללים ובתים שיהיו מזמינים, צבעוניים ויצירתיים בסכומים שמתאימים לכל כיס. לפעמים חסרה רק זריקת הצבע, הרהיט שישלים חדר מקסים או פתרונות אחסון יצירתיים וזולים – ובממלכה השבדית אפשר למצוא (כמעט) הכל.

השקת הקטלוג החדש של הרשת לשנת 2016 היא הזדמנות מצוינת לנבור בין אלפי פריטי הקולקציות השונות ולהביא את 7 הפריטים המעניינים שישדרגו כל חדר ובית עם זריקות צבע לחלל. כי הקיץ הזה הוגדר מזמן כצבעוני במיוחד:

הארגזים מעץ מסדרתKNAGGLIG  (69/49 ₪ ליח')– מתחברים לטרנד ההולך וגובר של שימוש בארגזי עץ לנוי ואחסון. תוכלו להשתמש בארגז כתיבת אחסון לצעצועים או מגזינים, על המדף במזווה ואפילו תחליף יצירתי לשידת מיטה שנתלית על הקיר. לגוון עץ האורן קטע משלו אבל ממליץ לכם לשדרג את הארגז בקלות ע"י צביעה שלו עם ספריי צבע שמגיע בהמון גוונים ומתייבש תוך דקות בלי בלגן של צבע, מברשות וטפטופים בכל מקום. שילוב של מספר גדלי ארגזים בפלטת צבעים דומה ייצרו בחלל תוצאה צבעונית ושמחה לעין.

ארגז_מעץ2

כריות כלב וקיפוד מסדרת THORINE (59 ₪ ליח') – את הכריות הממתק הצבעוניות האלו מצאתי דווקא במחלקת הילדים אבל למה להגביל אותן רק לשם? כאמור ערבוב ומשחק צבעים הוא דבר מומלץ ביותר ואין כמו קיפוד כתום או בולדוג עם לוק ערסי שמונחים על  ספה כהה או אפורה בסלון כדי להעלות חיוך. ההתמגנטות של האורחים לכריות האלו מובטחת.

 כרית_נוי_קיפוד

מעמד לטאבלט מסדרתRIMFORSA  (69 ₪) – הפודיז וחובבי הבישול והאפייה יקלטו מיד את הפריט הזה אבל אל תפספסו את האקססוריז החדש הזה שאתם חייבים לעצמם. מעמד לטאבלט הוא לא בשורה חדשה במחוזותינו, אך המעמד הזה שעשוי במבוק ופלדה פשוט נראה מעולה על השיש ועושה חשק להפשיל שרוולים ולהתחיל ללוש משהו.

תמונה_לסעיף_2_טאבלט

תחתיות הכוסות מסדרת ONSKEDROM (9 ₪ ל-10 יחידות) – מעוטרות באיורי דמויות מקסימות בשחור ולבן בצד אחד ובצבע מלא מהצד השני. העובדה שהן עשויות מקרטון מעלה תהיות לגבי העמידות שלהן כשנשפך קפה רותח אבל בנינו – מי משתמש היום בתחתיות? קנו מסגרת מעניינת (באיקאה או בדרום העיר) צבעו את הרקע בצבע ורוד בזוקה והדביקו עליו את התחתיות. והנה יצרתם תמונה חדשה ומקורית לחדר הילדים או חדר העבודה במינימום זמן וכסף.

 תחתיות_לכוסות

עגלת המטבח RASKOG (295 ₪)– מוגדרת כאביזר במחלקת המטבח אבל יכולה לשמש בקלות כעגלת מגירות לשולחן עבודה או שידת לילה ניידת וצבעונית ליד המיטה. כי בינינו מה צריך יותר ממקום לספר, מנורת הקריאה והסמארטפון שלנו? העגלה מגיעה בצבע בז' אך ממליץ ללכת דווקא על צבע הטורקיז העדין שמקפיץ מיד כל חלל.

 עגלת_מטבח2

על וילון לאמבטיהBADBACK  (49 ₪)  אין מה להרחיב. הוא צבעוני, כיפי, ישדרג בשניות כל מקלחת ויעסיק אתכם בזמן הסיבון.

תמונת_וילון_אמבטיה1

מכירים את תופעת "שימור הצנצנות" – צנצנות הקפה והחמוצים שהופכות בהמשך ליחידות אחסון של קטניות ועוד שטויות שרצות לנו במזווה? המדבקות מסדרת HEMSMAK (12 ₪ ל-4 גיליונות של מדבקות) מיועדות בדיוק בשביל זה. כל מה שצריך זה להסיר את התווית המקורית של הצנצנת עם מעט מים חמים, לייבש היטב, ולהדביק את המדבק במקום בולט וברור. אבל רגע! אל תשכחו לרשום על המדבקה את תכולת הצנצנת לפני שתדביקו אותה.

Colour Check: Fysiskt Prov (Nils Pedersen)
Colour Check: Fysiskt Prov (Nils Pedersen)

ועוד אחד (קטנטן) כי הייתי חייב:

ווי תלייה (9 ₪ ליח') – ווי התלייה האלו נמצאים כבר מספר שנים בחנויות הרשת אבל אני אוהב להשתמש בהן כי הן מכניסים זריקת צבע כיפית לכל חדר – יכולים לשמש כמתלה למגבות ידיים במטבח או באמבטיה, לתת טוויסט למתלה המעילים המסורתי בכניסה לבית ומניסיון אישי להיות מתלה וילונות מקורי במיוחד. הווים מגיעים בשלל צבעים ועלותם הזניחה הופכת אותם לרכישה שווה במיוחד.

מתלה_כלבים

לקינוח, שמחנו לגלות שאיקאה מתרחבים גם לטרנד הDIY והשיקו את הPAPER SHOP – ליין של מוצרי נייר במהדורה מוגבלת הכוללת מבחר פריטים לקישוט הבית, אביזרים למסיבות ימי הולדת, קופסאות דקורטיביות, מחברות, כלי כתיבה ושלל הפתעות שיעזרו בקישוט מתנות ופינות בבית. פשוט עושה חשק.

תמונה_לחנותנייר2

*הכותב הינו מעצב ומלביש בתים

לפניות לכתב: [email protected]

 

41 הערות

להשאיר תגובה