שורדת

לפני קצת יותר מארבע שנים , הוציאה דנה לוי אלגרוד לאור את ספר הביכורים שלה, 'התשוקה לשרוד' ומאז הוציאה לאור עוד שנים עשר ספרים בז'אנר הרומן הארוטי כשהשניים האחרונים הם דואט בשם "קרח ואש" אשר יצאו לאור בתחילת החודש (ינואר 2019) ונחטפים בטירוף כמו לחמניות רותחות.כבר בתחילת הדרך קיבלה החלטה אמיצה שלא להכניס את הספרים שלה לרשתות, אלא למכור אותם רק באמצעות שיווק עצמי. היום קהילת הקוראות שלה מונה עשרות אלפי נשים מכל רחבי הארץ.הרומנים נמכרים דרך האתר שלה כספרים מודפסים וגם באתרים אשר מוכרים ספרים דיגיטליים. הספרים נכנסו לרשימות רבי המכר של עיתון הארץ ודורגו ברשימות הנמכרים ביותר גם באתר 'עברית', 'אינדיבוק' ו'ביבוקס' ובנוסף לכל זה סדרת התשוקות תורגמה לאנגלית והתברגה לרשימות רבי המכר באמזון.

איך הכול התחיל?

" אף פעם לא היה לי חלום להיות סופרת ובטח שלא חשבתי שאהיה אחת.אחרי הצונאמי בתאילנד בשנת 2004 אמא שלי סיפרה לי על בחור ישראלי שירד לצלול וכשעלה חזרה מהמעמקים גילה כי צונאמי היכה בחוף והכול נחרב.  הסיפור הזה תפס מקום נכבד בראשי ולא עזב אותי.  במשך 4 שנים אמרתי לבעלי שיש לי בראש התחלה של עלילה לספר והוא אמר מנגד שאם לא אנסה, אז אתחרט על כך כל חיי. ביום שישי אחד פיזרתי את הילדים במסגרות, שבתי הביתה, פתחתי את המחשב ולא הפסקתי להקליד במשך 14 שעות ברצף כמו דיבוק שיצא מתוכי. תוך חודש סיימתי את הטיוטה הראשונה של הספר הראשון, כולל הפסקות מחקר כיוון שהעלילה מתרחשת בכל העולם, וכך יצא אל אוויר העולם ספר הביכורים בשם "התשוקה לשרוד" שהפך לסדרה בת 4 ספרים – התשוקות.

מאז התשוקה לכתיבה הגיעה ולא עוזבת"

איך את משלבת את הקדשת השעות המרובות לכתיבה עם היותך אמא?

"העסק שלי הוא כתיבה, זו העבודה שלי ואני כן מצליחה להתפרנס בכבוד מהמקצוע. המודל העסקי כלכלי וטוב ויש לי סדר יום מאוד מובנה. אני מתחילה לכתוב מוקדם בבוקר עד ארבע אחר הצהריים כשהילדים חוזרים וממשיכה אחרי שהם הולכים לישון.  בפעמים בהן אני לקראת סיום ספר, אני יכולה לכתוב ללא הפסקה מתוך הבערה הפנימית הזו של להקיא את הסיפור החוצה".

הילדים תומכים?

"יהונתן בן 8.5 ושחר בת 11 והם נורא מפרגנים לאמא הסופרת ולא מפריעים בזמן שאני כותבת.הם כל כך מכירים אותי שהם יודעים שגם אם אני בוהה בקיר דקות ארוכות, אני בונה סצנה בתוך עלילה וצוללת לעולמות מקבילים."

ולמישהו מהם זיקה לכתיבה?

"שחר מאוד אוהבת לקרוא ולכתוב.מי יודע? אולי…"

בתחילת הדרך בעלך היה אחד התומכים העיקריים. איך הוא היום לאחר שעשית כברת דרך?

"בעלי קיבל אישה יותר מאושרת שמוקפת בהמון חום ואהבה מהסביבה. אישה עם יותר תשוקה ואישה מאושרת זה בית ובעל מאושר."

הזכרת בהתחלה כי כתיבתך היא עסק כלכלי עם מודל עסקי יציב, איך זה בא לידי ביטוי?

"ההשקעה הראשונית הייתה משפחתית כשבעלי תמך בי בעיניים עצומות ומהר מאוד ראינו שההשקעה הייתה כדאית כיוון שההצלחה הגיעה מהר מאוד.

המהדורה הראשונה של ספר הביכורים נמכרה תוך חודשים ספורים והקהל רק הלך וגדל.  אני מדברת על קהל נשים נדירות ומאוד נאמנות המשווקות אותי בצורה מדהימה מפה לאוזן וזה פשוט הוכיח את עצמו.

לא נתמכתי על ידי אף הוצאה לאור ואני לא משלמת תמלוגים.  יצרתי קהילה שהיא מערך הנשען על חברות יקרות שלי ומתפקד כהוצאה לאור מאוד איכותית וגדולה.  עד לרגע זה כתבתי 11 ספרים ובקרוב ייצאו שניים נוספים."

איך ההורים וגרעין המשפחה קיבל את התפנית החדה שעשית לכתיבה?

"אף אחד במשפחה לא כותב וחשוב להבין שאני כותבת רומנים ארוטיים.  בהתחלה מעט חששתי מתגובות הסביבה כי בכל זאת מדובר בספרות ארוטית, אבל ברגע שבעלי קרא קטע הוא פשוט עף איתי וזו הייתה הנקודה בה הבנתי ששום דבר אחר לא משנה.  היום אמא שלי היא אחת הקוראות ההדוקות שלי וכך גם חמתי, הדודות, המורות בבית הספר של בתי ועוד. זה התפשט כמו אש בשדה קוצים. יש לי עשרות אלפי קוראות בכל הארץ."

למדת ממשל ודיפלומטיה, היית מרצה באקדמיה ובנוסף אשת יחסי ציבור חדה בעלת יכולות כתיבה ודיבור גבוהות ועם זאת איך הגעת לכתוב רומנים ארוטיים ובפרט על עלילות שרובן מתרחשות בחו"ל?

"לא ידעתי כלום על איך לכתוב רומן, אלא זה פשוט יצא לבד ובאופן טבעי.  כל עלילות הספרים מתרחשות בחו"ל כי יש לי גם קהל בינלאומי גדול. סדרת ארבע התשוקות תורגמה ונכנסה לאמזון.כאשר נכנסים לעולם של פנטזיה, עדיף להתרחק מהמציאות שלנו בארץ ובעולם."

העולמות המקבילים אליהם את צוללת זהו דבר המעיד על דמיון פורה, זה תמיד היה שם?

"כן. מאז שאני זוכרת את עצמי. ילדה עם מעוף.  לדוגמא נהגתי לשבת באוטובוס ולדמיין את החיים של כל הנוסעים. כל הזמן בניתי סיפורים בראש. זו מערכת בידור ענקית של בן אדם אחד שהוא אני."

איך קורה תהליך המחקר לעלילת ספר?

"אם לדוגמא אני כותבת על הגנת עדים, אז אני עושה מחקר ואגיע אל האנשים הרלוונטיים כדי לראיין אותם ואם אני כותבת עלילה המתרחשת בתקופת מלחמת העולם השנייה כמו בספר "פלר דה ליס" , אז אחקור כל פרט לטובת תמיכה וביסוס. ב"התנגשות" יש סטודנטית לפיסיקה וכך מצאתי את עצמי לוקחת מורה פרטי לפיסיקה כדי לחוות את הדמות מקרוב."

 מהדברים הללו עולה כי את פרפקציוניסטית. האם הדמויות אותן את מנפישה הן בעצם מראה של עצמך, מושלמות או כאלה עם סדקים?

"בכל דמות יש משהו ממני ובהמון דמויות משנה יש המון מהסובבים. אין דמות מושלמת. כולן עם סדקים ולקויות. מושלם זה הכי משעמם."

האם קרה שיצרת דמות שהיא זהה לאדם מחייך הפרטיים?

"יש מלא דמויות שלקוחות מהחיים שלי. את החברות שלי אני מכניסה כחשפניות וזונות לעלילות. אני סוגרת חשבונות בספרים. בקבוצה הסודית שלי בפייסבוק המונה מעל 3000 נשים יש רשימת המתנה לתפקידים הללו. בקבוצה זו חברות נשים שכולן קוראות הדוקות ושם אנו מנהלות דיונים שלמים וארוכים, מפרסמות פוסטים עם תמונות עסיסיות ולרגע לא מרגישות שיש צורך בצנזורה כי בנות רק רוצות לעשות כיף ולא משנה מה גילן."

איך מתנהלת מערכת היחסים עם קהילת הנשים שיצרת?

"באופן הדדי ומושלם ובכלל החלטתי בזמנו כי האהבה והכיף הווירטואלי אינם מספיקים לי וכי עליי לצאת למפגשים אמיתיים עם הקוראות. אני עושה אירוע השקה בכל יציאת ספר, סופ"ש כיפי באילת ובכלל ממנפת את הקשר הווירטואלי למציאותי וכך יצרתי קהילה איכותית ונאמנה."

ספרי לי על קהילת הנשים הזו

"קהל הנשים הינו תמהיל מכל סקטור באוכלוסייה כמו חילוניות, דתיות, נוצריות, מוסלמיות, וכו'. גם במפגשים עצמם תמצא את אותו תמהיל בדיוק. בדף הסופר שלי בפייסבוק חברות כמעט 10,000 נשים. לכל השקה מגיעות בערך 400 נשים ואני מתבוננת מהצד ונפעמת. זו קהילה בה כולן מקבלות ומחבקות את כולן ללא שום עכבות והבדלי דת וגזע. יש המון אור ואהבה. אני מאמינה שבביתן יש המון גברים מאושרים כיוון שקריאת רומנים ארוטיים מגבירה את התשוקה בחדר המיטות והרבה בעלים מעודדים את נשותיהם לקרוא ובכלל צריכת הז'אנר בעלייה מתמדת. זו בריחה לעולם הפנטזיה הממומש בחדר המיטות."

ציינת בתחילת הריאיון כי הקמת את עסק הכתיבה בעצמך וללא כל תמיכה של גוף מוכר, תמלוגים וכו', מה הביא להחלטה האמיצה הזו?

"רציתי שהבייבי יישאר בידיים שלי ובגלל שבאתי מעולם השיווק הרגשתי שאין צורך בעירוב הוצאה כזו או אחרת. זיהיתי את העלייה של הרשתות החברתיות והאמנתי ששום דבר לא יעצור אותי מלהגיע לקהל היעד שלי שנמצא שם."

מאז היו פניות של הוצאות לאור?

"היו פניות וסירבתי בנימוס. אין שום סיבה או הצדקה לכך כיוון שאני מפיקה את הספרים ומפיצה אותם בעצמי."

איזה טיפ היית נותנת לנשים וגברים שרוצים לחולל שינוי מהותי בחייהם?

"עופו על החלומות שלכם. פרגנו לעצמכם בעשייה וכזו שבאה מתוך תשוקה עמוקה כי אין שום דבר המשתווה לזה.

איפה את רואה את עצמך בעוד עשר שנים?

"בתקופה הזו של השנה בתאלינד עם המון רבי מכר בינלאומיים, עם סדרת טלוויזיה הוליוודית שיעשו על אחד או יותר מספריי. מאוד מאושרת עם בעלי בטיולים בעולם ומחבקת את ילדיי חזק חזק חזק."

תגובות

להשאיר תגובה